Виховна робота

Основні напрямки виховної роботи
Олешківського професійного ліцею
на 2020-2021 навчальний рік

Майбутнє України – за поколінням, що сьогодні в навчальних закладах опановує життя, якість якого залежить від рівня розвитку життєвої компетентності.
Виховна система - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. Під час навчання відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Пріоритетним у виховній роботі ліцею є:
- реалізація особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров'я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Метою виховної роботи є створення організаційно-функціональної структури процесу виховання для розвитку життєвої компетентності особистості через формування ключових компетентностей різних сфер життєдіяльності особистості (виховання гуманної, порядної, всебічно розвиненої особистості, формування чіткої громадської позиції; розуміння своєї ролі в суспільстві; формування морально-етичної, художньо-естетичної, правової та екологічної культури; формування фізичної досконалості, зміцнення здоров'я), формування в учнів системи наукових знань про природу, людину, суспільство, почуття національної самосвідомості готовності до професійного самовизначення.
Сучасні учні вимагають сучасних підходів до організації виховної роботи. Тому такими популярними стали тренінги, дебати та інші інтерактивні форми роботи.
Загальні виховні завдання:
- формування національної свідомості;
- формування високої духовності особистості;
- утвердження на національному ґрунті принципів загальнолюдської моралі;
- виховання основ естетичної культури і розвиток художніх здібностей;
- виховання трудової активності;
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей та молоді;
- формування правової культури;
- виховання екологічної культури.
Найважливішим принципом навчання є принцип гуманізму, відповідно до якого людині як вищій цінності суспільства надаються сприятливі умови для всебічного розвитку особистості.
Школа сприяє досягненню гармонії в поєднані інтересів особи, суспільства і держави.
Зміст, організація, форми і методи виховної роботи в ліцеї підпорядковуються реальному визнанню особистості учня як головної мети на формування у школярів громадянської, зрілості – системи дійового ставлення особистості до Батьківщини, суспільства, держави, природи, колективу до праці, до самого себе.
Ідеалом виховання є гармонійно розвинена свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення.
Система виховних завдань, через які конкретизується мета національного виховання:
1) забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, інтересів;
2) формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
3) виховання правової культури: поваги до Конституції, державної символіки,знання та дотримання законів;
4) забезпечення духовної єдності поколінь ,виховні поваги до батьків, старших, історії рідного народу;
5) виховання духовної культури;
6) утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших;
7) забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона і зміцнення їх фізичного, психічного та духовного розвитку.
Реалізація основних завдань і принципів виховання в нашому ліцеї здійснюється, як і у всій національній системі освіти, у таких пріоритетних напрямках:
1. Екологічне виховання
2. Військово-патріотичне виховання
3. Художньо-естетичне виховання
4. Формування здорового способу життя
5. Моральне виховання
6. Превентивне виховання
7. Громадянське виховання
8. Правове виховання
Останнім часом велику увагу в світі і в нашій країні приділяють організації діяльності щодо захисту прав та інтересів дітей
Конвенція ООН про права дитини вказує на те, що кожна дитина в усьому світі має право жити, рости і бути захищеною від усіх форм насилля.
Насильство над дітьми - це глобальне проблема, яке стала очевидною лише протягом останніх двадцяти років. Насильство над дітьми ставить під загрозу глобальний розвиток людства. Коли діти стають свідками або жертвами емоційного, сексуального чи фізичного насилля, це завдає шкоди їх здоров'ю, добробуту та майбутньому. Проблема насильства стосується не лише для окремих дітей або сімей, а є загрозою сталому розвитку суспільства в цілому.
Принцип запобігання та реагування на насилля, жорстоке поводження та експлуатацію дітей має бути ключовим у організації освітнього процесу закладів освіти.
Дані по Україні свідчать, що проблема насилля над дітьми лишається значною мірою недооціненою в країні. Деякі форми домашнього насильства приймаються як соціальна норма. Згідно зі звітом ЮНІСЕФ 2018 року, 42% батьків вважають, що емоційне насилля є допустимим задля навчання. Частка тих, хто допускає застосування фізичної сили до дитини у якості дисциплінарної міри, становить 14%. ЮНІСЕФ захищає права та інтереси дітей в 190 країнах світу, щоб перевести ці зобов'язання у практичні дії, прикладаючи особливі зусилля для досягнення найбільш вразливих дітей у всьому світі.
Завдання освітян робити все, аби сучасні діти могли навчатися без страху і насилля, отримувати ціннісні життєві навички, які відповідають світу що змінюється.

Важливо ознайомитись!

 - Методичний посібник "Нотатки класного керівника ПТНЗ"

- Семінар-практикум "Конфліктні ситуації «Вчитель -учень» і шляхи їх вирішення"

 

 


Волонтерські акції у Цюрупинському професійному ліцеї

Narodniy ruh Ukrayini za perebudovu 2З метою виховання справжніх патріотів України, національних почуттів в учнівської молоді, в ЦПЛ за ініціативою лідерів учнівського самоврядування 30 вересня 2014р. було організовано і проведено акції «Ми – діти незалежної України», «Допоможемо боронити Україну». В рамках акцій учнівськими групами були випущенні стіннівки та соціальні постери. Кожний учень мав змогу залишити свої побажання країні на стіннівках.

В рамках акції «Допоможемо боронити Україну» учні зібрали 125 мішків для українських блок-постів, писали листівки із побажаннями військовим в зону АТО. Ніхто не залишився байдужим, всі учні підтримали ініціативу лідерів учнівського самоврядування та прийняли участь в акції.

Dopomozhemo boroniti Ukrainu 1Dopomozhemo boroniti Ukrainu 2Narodniy ruh Ukrayini za perebudovu 3Narodniy ruh Ukrayini za perebudovu 4

 

«Допоможемо боронити Україну»

BTRВ ці нелегкі часи для України, коли кожен патріот і громадянин повинен стати частиною однієї української родини та допомогти боронити єдність та незалежність держави, учні 811 групи ліцею під керівництвом майстра виробничого навчання Карась В.Г. допомагають ремонтувати машини з передової: БТРи та іншу техніку на базі ПП МТВ «АВТО», яке безкоштовно надає матеріально-технічне забезпечення. У нагоді стали знання майстра, який у минулому був танкістом і знається на військовій техніці.

 

 Допомога переселенцям з Донбасу

dop peresel 1В ліцеї протягом листопада-грудня 2014року було організовано пункт прийому теплих речей для переселенців з Донбасу, предметів гігієни, канцелярських товарів. Не залишились осторонь  учні, педагоги, працівники ліцею. Зібрані речі були передані до районного відділення Червого Хреста.

 

 Акція  "Допоможемо боронити Україну"

Учні 811 групи в рамках акції «Допоможемо боронити Україну» розпочали ремонт автомобілю, який приватний підприємець передав для потреб АТО. Хлопці працюють натхненно, бо відчувають свою причетність до великої справи – боронити свою рідну землю від ворога.
Відеосюжет 5 каналу.

Акція «Доктор Клоун»

Doc kloun 2014 3Волонтерами ліцею 10.12.2014р. було організовано та проведено акцію «Доктор Клоун». Учні підготували конкурсно-розважальну програму «Подаруй посмішку дітям» для маленьких мешканців комунального закладу Херсонської обласної ради «Цюрупинського дитячого будинку-інтернату» для дітей-інвалідів. Позитивні емоції та посмішки на дитячих обличчях стали найкращою винагородою для волонтерів.

Doc kloun 2014 1Doc kloun 2014 2

 

Акція «Допоможемо боронити Україну» (частина 2)

До Цюрупинського професійного ліцею звернулися активісти ЦО "Олешківський спас" з проханням відремонтувати автомобіль для бійців української армії з 55-ої артбригади. Допомогти у ремонті з ентузіазмом погодилися учні та майстри ліцею. За короткий термін вдалося відремонтувати автомобіль і 04.01.2015 він вже поїхав до зони бойових дій.

ATO 1ATO 2

 

Акція «Допоможемо боронити Україну» (частина 3)

GAZ66В рамках акції учні Цюрупинського професійного ліцею протягом грудня-січня відремонтували автомобіль ГАЗ-66, який буде використано для потреб армії.

У січні 2015р. дівчата-швачки отримали замовлення від приватного підприємця-волонтера на пошив маскувальних костюмів для військових. Матеріал для виготовлення збирали всі гуртом. Робота триває. Дівчата розуміють всю важливість своєї роботи та усвідомлюють свою причетність до великої справи захисту єдності країни.

Specodyag 1 Specodyag 2

Акція «Допоможемо боронити Україну» (частина 4)

chast 4 3До активістів суспільного об'єднання "Олешківський спас" звернувся цюрупинчанин, боєць добровольчого батальйону "Айдар". У боях на передовий їхній автомобіль був ушкоджений осколками від снарядів супротивника. Хлопця відпустили додому на кілька днів перевести дух, провідати рідних і попросили по можливості відремонтувати транспортний засіб.

Традиційно на допомогу військовим і громадським працівникам прийшли майстри виробничого навчання з учнями Цюрупинского професійного ліцею та місцеві працівники культури.chast 4 2

На недавньому благодійному заході в РДК ім. Тараса Шевченко на згадку про "героїв небесної сотні" проводилася акція по збору засобів для допомоги воїнам у зоні АТО. Гроші передані бійцеві на покупку запасних частин для даного транспортного засобу. Робота закипіла не покладаючи рук! Волонтери знаходять необхідні деталі й привозять їх у майстерню, майстри з учнями професійного ліцею все це міняють, а сам ремонт виконується за зібрані гроші під час благодійної акції й небайдужої позиції жителів Цюрупинськ.

 chast 4 1chast 4 4

Лист на фронт

Учні Цюрупинського професійного ліцею підготували спільний лист з побажаннями воїнам батальйону «Айдар», які захищають цілісність країни на Сході. Головне, що просили передати – повертатися живими з перемогою. Лист – послання передали представнику добровольчого батальйону, машину якого ремонтували в майстерні ліцею.

list na front 1list na front 2list na front 3

Акція турбота

12.03.2015 року в рамках проведення волонтерської акції «Турбота», учні ліцею підготували концертну програму «З весною у серці». Для маленьких мешканців будинку інвалідів були представлені номери художньої самодіяльності, цікаві конкурси та вручені призи. На завершення зустрічі пролунала пісня від вихованця дитячого будинку, яка об'єднала всіх учасників концерту.

Turbota 1Turbota 2Turbota 3Turbota 4

Акції «Вічний вогонь», «Ветеран»

Кожного року, напередодні святкування Дня Перемоги, активісти самоврядування, члени волонтерського загону «Прометей» проводять акції «Вічний вогонь» та «Ветеран». Цей рік не став виключенням. Учні впорядкували могили загиблим воїнам на території кладовища у с. Саги. Було надано допомогу по господарству свідку бойових дій, Гуляєву Олександру Ігнатовичу, привітали солодощами члена Ради ветеранів Цюрупинського району Грибкову І.І.Війна скінчилася 70 років тому, але час не зміг зменшити болю. Подвиг наших співвітчизників назавжди залишиться у серцях підростаючого покоління. Приходить переконання, що лише там, де пам’ятають про загиблих,є ті, хто захищає живих.

Veteran 2015 1 Veteran 2015 2Veteran 2015 3Veteran 2015 4Veteran 2015 5


Національне виховання (презентація в картинках)

Патріотичне виховання (частина 1)

Патріотичне виховання (частина 2)

Патріотичне виховання (частина 3)