Навчально-методична робота
Бабенко Світлана Іванівна
методист Олешківського професійного ліцею
Методична діяльність є специфічним різновидом освітньо-управлінської діяльності. Сучасне розуміння сутності професійної діяльності методиста (як взаємодії педагогічної, управлінської та інноваційної складових) у професійно-технічному навчальному закладі виходить далеко за межі суто організаційної методичної роботи і сягає творчого, науково-методичного та дослідницького рівня.
Відомий соціолог В.Т. Солодков писав: «Суспільство в одній особі має справу з унікальним спеціалістом. Він одночасно виступає в декількох ролях: збирає «кванти» інформації, збагачуючи соціальний інститут освіти… Виконує роль ученого систематика-аналітика. Є вчителем учителів».
Однак методист не лише залучає нові знання з метою професійного розвитку педагога, а й проводить дослідження щодо здобуття таких знань з метою піднесення ефективності навчально-виховного процесу в цілому. В останньому випадку методична робота стає науково-методичною.
Метою методичної роботи є науково-методичне забезпечення завдань концепції навчального закладу, що реалізується через постійне удосконалення навчально-виховного процесу, задоволення освітніх потреб викладачів, створення умов щодо їхнього фахового функціонування та особистістної самореалізації, оволодіння ними сучасним змістом і технологіями навчання і виховання, методами наукового аналізу власної педагогічної діяльності, засобами вирішення педагогічних задач, спрямованих на розвиток особистості учня, його соціалізації.
Одним із провідних призначень методичної роботи є підвищення кваліфікації викладачів, тобто створення гнучкої системи динамічного задоволення професійних потреб педагогічних працівників.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИСТА ОЛЕШКІВСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ
(планування, організація, контроль, звітність, впровадження)
Планування:
• перспективного плану методичної роботи в ліцеї;
• щорічного та місячного плану роботи методиста;
• графіку підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
• роботи школи молодого викладача;
• роботи школи педагогічної майстерності;
• роботи школи передового педагогічного досвіду;
• графіку відкритих занять;
• графіку відвідування занять педагогічних працівників.
Участь у плануванні:
• роботи навчального закладу;
• роботи методичних комісій;
• виховної роботи;
• роботи педради.
Організація:
• роботи з підвищення кваліфікації викладачів;
• науково-методичної роботи викладачів;
• узагальнення і популяризації перспективного педагогічного досвіду;
• атестації викладачів;
• участі викладачів в науково-практичних конференціях;
• відкритих занять.
Контроль за:
• виконанням плану-графіка: атестації викладачів, взаємовідвідування навчальних занять викладачами, проведення відкритих занять, стажування та КПК та ін.;
• веденням навчально-методичної документації;
• проведенням консультацій та додаткових занять;
• діяльністю методичних комісії.
Звітність:
• щорічний звіт про методичну роботу.
Впровадження:
• нових педагогічних технологій в навчальний процес.
Створення:
• нової методичної документації;
• зразків нової навчально-методичної документації.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ НА 2021-2022 Н.Р.
У новому навчальному році методичний кабінет продовжує роботу над методичним забезпечення вирішення методичної теми ліцею: “Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках теоретичного навчання шляхом упровадження нових педагогічних технологій”.
З цією метою визначені основні напрямки роботи методичного кабінету:
1. Надання допомоги педагогічним працівникам з підвищення фахового рівня і педагогічної майстерності.
2. Гармонізація стосунків учасників педагогічного процесу.
3. Координація змісту, форм і методів самоосвіти викладачів та майстрів виробничого навчання та колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з тим, щоб спрямувати їх на вирішення проблем, які стоять перед освітою.
4. Пропаганда досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
5. Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету, поповнення його навчально-методичними посібниками, розробками.
6. Поповнення банку інформації щодо нових методик, технологій навчання.
- Попередня
- Наступна >>